Helth, Poula (2022): Metoder til læring i praksis, Samfundslitteratur, København
Helth, Poula (2021): Æstetisk lederskab, kollektiv læring i praksis, Dansk Psykologisk Forlag
Helth, Poula (2021): At tale med omtanke – kommunikation i det personlige lederskab, 2. udgave, Samfundslitteratur
Helth, Poula (2021): Introduktion til ledelse, i Maja Drøschler (red.): Håndbog for ledere, Dansk Psykologisk Forlag
Helth, P. og HJ Filges (2021): Gå og forstå – vejen til den gode samtale i parforholdet, Dansk Psykologisk Forlag
Helth, Poula (2019) Aesthetic-based competences lead to a sustainable learning practice: Re-thinking public management through the lens of sustainability, Local Economy: The Journal of the Local Economy Policy Unit, September 2019, Vol.34(6), 607-617
Helth, Poula (2019): Using Aesthetic Dramas to Transform Leadership Practice in the Public Sector in Denmark, in Antonacopoulou, Elena and Taylor, Steven: Sensuous Learning for Practical Judgement in Professional Practice: Volume 2: Arts-based, Series: Palgrave Studies in Business, Arts and Humanities, 229-253
Helth, Poula (2019): Ledelse og læring i praksis, 2. udgave, Samfundslitteratur
Helth, Poula (2019): Affektiv læring med afsæt i lederes praksis, i: Helth, P. (2019): Ledelse og læring i praksis, 2. udgave, Samfundslitteratur
Helth, Poula (2019): Æstetisk lederskab for skoleledere, i: Mellon, K.: Mellemledelse i skole og dagtilbud, Dafolo
Helth, Poula (2019): Læring i praksis, hvorfor og hvordan, Ledelse i dag
Helth, Poula (2019-2020): Læring i praksis, hvorfor og hvordan bidrag til Tidsskrift om ledere og ledelse, Ledelse i dag
Helth, Poula (2017): “The Audience Wheel as a Technic to Create Transformative Learning” In Developing Public Managers for a Changing World. Published online: 19 dec. 2016; 261-284
Helth, Poula og Hans Jørn Filges (2015): Tal sammen, viljen til bedre parforhold, Akademisk Forlag
Helth, Poula og Kirkeby, Ole Fogh (2015): Menneske og leder – bliv den du er, 2. udgave Akademisk forlag
Helth, Poula (2014) Ledelsesdiskursens flerstemmighed og diskurs, i: Majgaard, K. (2014) Sprækker for fornyelse, nye perspektiver på offentlig styring og ledelse, Djøf Forlag, København, s. 95-117
Helth, Poula (2014): Lederskabelse og praksisnær kompetenceudvikling, i: Majgaard, K. (2014) Sprækker for fornyelse: Nye perspektiver på offentlig styring og ledelse, Djøf Forlag, København, s. 431-454
Helth, Poula og Pjetturson, Leif (2014): Ind i ledelse, Akademisk Forlag
Helth, Poula (2014): Hvordan kan man lære lederskab, i: Akademisk kvarter, Vol. 6, 6.2013, s. 187-203
Helth, Poula (2014): En praksisnær lederuddannelse – et anderledes formål, i: Voxsted, S.: Praksisnær ledelse i det offentlige, Nyt Teknisk Forlag
Helth, Poula (2013). At tale med omtanke, kommunikation i det personlige lederskab, Samfundslitteratur
Helth, Poula (2012): ”Mærk praksis – slip teorityranniet”, Økonomistyring og Informatik årgang, nr. 6, juni 2012
Helth, Poula (2011): Smukke idealer og krasse realiteter, Gyldendal Business