NYHEDER

Nyt forskningsprojekt

Ledere skal lære at praktisere deres faglighed som ledere Indtil nu har lederuddannelser primært fokuseret på kompetenceudvikling af den enkelte leder. Værdifuld viden og sammenhæng mellem uddannelserne, lederne og virksomhederne går tabt, når virksomheder ikke anvender metoder til at følge op på udviklingen af de individuelle kompetencer i forhold til organisationens strategi. Det skyldes blandt…
Læs mere


24. juni 2021 0

Ny bog – Æstetisk Lederskab

Bogen giver en enestående indsigt i, hvordan man gennem nye læringsmetoder kan arbejde med at skabe forandringer. Æstetisk lederskab er indeholdt i de nye læringsmetoder, som skaber overraskende muligheder for at aktivere organisationens potentialer. Ved at organisere læring i hverdagen og på uddannelser som sammenhængende aktiviteter, kan ledere ændre deres praksis. Skal forandringer i organisationer…
Læs mere


20. januar 2021 0

Ny udgivelse – At tale med omtanke 2.udgave

Vellykket kommunikation i organisationer forudsætter, at man lægger mærke til effekten af det, man siger og gør i de skiftende roller, man ofte har som leder, konsulent og medarbejder. Man skal kunne arbejde med kerneopgaven trods forskellighed og uenighed. Ord, sproglige vendinger og forståelse for den kropslige kommunikation kan skabe nærhed og åbne for nye…
Læs mere


15. januar 2021 0

Ny referenceliste over mine værker

Amhøj, Christa og Poula Helth (2012): Fra personligt til responsivt lederskab – lederskabsreformation i bevægelse, i: Winther H. (2012): Kroppens sprog i professionel praksis, Billesø og Baltzer Helth, Poula (2020): Æstetisk lederskab, kollektiv læring i praksis, Dansk Psykologisk Forlag       PÅ VEJ efteråret 2020 Helth, Poula (2019) Aesthetic-based competences lead to a sustainable learning practice: Re-thinking…
Læs mere


22. maj 2020 0

Interview: Der er brug for at udvikle nye metoder til at bevæge ledelse!

  Se interviewet ved at trykke hér.


14. september 2018 0

Ledere skal eksperimentere sig bedre

“(…)Ledere skal kunne være til stede. Det kræver, som i sportens og kunstens verden, at man kan mærke sig selv. Altså rent fysisk. I min ph.d.-afhandling har jeg undersøgt, hvordan vi bedst uddanner fremtidens ledere. Mine resultater peger på, at lederuddannelser bør indeholde kreative, eksperimenterende og praktisk orienterede metoder – og ikke kun abstrakte teorier.” Læs mere…
Læs mere


15. juli 2018 0

Ledere skal lære at praktisere deres faglighed som ledere

Nyt forskningsprojekt: Ledere skal lære at praktisere deres faglighed som ledere Indtil nu har lederuddannelser primært fokuseret på kompetenceudvikling af den enkelte leder.  En række lederevalueringer har vist, at der er behov for at styrke ledernes færdigheder og kompetencer til at lære at lede på baggrund af erfaringer fra deres egen praksis. Der er på…
Læs mere


11. juli 2018 0

Forskningsprofil

I min afhandling om lederes læring i praksis har jeg undersøgt, hvordan vi bedst uddanner fremtidens ledere. Mine resultater peger på, at lederuddannelser bør indeholde kreative, eksperimenterende og praktisk orienterede metoder – og ikke kun abstrakte teorier. Vores samfund har hidtil uddannet ledere ved at sende dem på lederuddannelse for at lære at tænke, analysere…
Læs mere


10. juli 2018 0